En betydelig del af vores IT-services består i at sætte alting op, så det fungerer med virksomhedens identitet og workflow. Meget af dette arbejde kan ikke umiddelbart ses, hverken af kunder eller medarbejdere – men nogle af tingene er ret synlige. For eksempel sætter vi ofte emailkonti op for vores kunder, og dét inkluderer den signatur, der vises når man sender mails.

Dit digitale visitkort

“Har jeg sådan et?”, spørger du måske – ja, det har du, og det hedder en email-signatur. Faktisk er der næsten helt sikkert flere mennesker der ser din email-signatur end dit visitkort. Det er helt naturligt, at vi bruger både energi og penge på at få vores visitkort til at se godt ud og følge virksomhedens brand – men gør email-signaturen også?

Vores erfaring viser at det ofte ikke er tilfældet. Der er måske nogle guidelines, men det er overladt til medarbejderen selv at overholde dem. Det er ikke altid, disciplinen er så høj – og det er heller ikke sikkert at medarbejderen selv kan finde ud af dette.

Der kan også være lovkrav som skal opfyldes. Selskaber har pligt (Reglerne fremgår af selskabsloven og bekendtgørelse af lov om visse erhvervsdrivende virksomheder) til at oplyste selskabs navn, CVR-nummer og hjemsted, i bl.a.  signaturen på e-mails. Hvordan sikre man at kreativiteten ikke overskygger lovgivningen hos medarbejderne.

Kort sagt: Det digitale visitkort kan godt være lidt af en udfordring.

En sikker løsning

Heldigvis findes der en måde at gribe problemstillingen an. Vi anbefaler et værktøj der hedder Exclaimer. Det er et super-fleksibelt værktøj, der automatisk tilføjer en signatur til udgående emails, uanset om de skrives i desktop, mobil eller online, som f.eks i iPhone eller andorid’s email-klient. Normalt er man nødt til at opsætte – og styre – email-signaturer på alle disse platforme én ad gangen!

Exclaimer gør det nemt at sikre at signaturen er brandet rigtigt og ser ud som den skal, med alle de rigtige og opdaterede informationer, uanset hvilken platform den sendes fra. Samtidig er det muligt at tilføje budskaber til signaturen – for eksempel events, flytning, særlige tilbud m.m. Man kan endda styre forskellige brands under samme tag. Platformen understøtter Office 365, Google G-Suite og Exchange.

Opsætning af Exclaimer kan inkluderes efter ønske, når Infolink står for jeres IT. For enhver virksomhed, der gerne vil have styr på sin digitale branding, er dette klart en løsning der er værd at kigge på. Med den yderligere fordel at man får en ekstra marketing-kanal, alt sammen til en rigtig fornuftig pris.


”Det er et super-fleksibelt værktøj, der automatisk tilføjer en signatur til udgående emails, uanset om de skrives i desktop, mobil eller online, eller for den sags skyld i iPhone’s email-klient.”