I hele Infolinks historie har vi sat stor pris på de faste relationer, vi ofte etablerer til vores kunder. Selvom vores forretning i sagens natur er meget teknisk, så betyder det stadig meget, at man kender hinanden – det skaber en tillid, som gør arbejdet lettere for begge parter, og øger effektiviteten i leverancerne.
Vores fag er overalt
IT har udviklet sig til et grundvilkår for næsten al forretning. I takt med at de digitale værktøjer har bredt sig til næsten alle skriveborde er det blevet en rimelig forventning, at man som leverandør på området også har en bredere forståelse, både med hensyn til de behov værktøjerne skal opfylde, og til den måde man taler om det.
Vi er selvfølgelig fulgt med den udvikling, og holdt fokus på de nye behov og forventninger. Det har betydet, at vores måde at etablere og dyrke relationer på også har udviklet sig.
Tit starter det med et opkald
Alle relationer starter imidlertid et sted, og for vores kunder er det ofte et helt specifikt problem, der er katalysator: Én eller anden ting i virksomhedens IT-infrastruktur virker ikke, og så ringer de og beder os om hjælp. Det er jo dét vi laver; vi løser IT-problemer.
Selvom vi er i stand til at påtage os alt op til de store, katastrofale nedbrud, så begynder det tit med et mindre problem. De fleste kender det fra andre sammenhænge – man har også mere tillid til at en håndværker kan løse en stor opgave, hvis man har set ham løse et par mindre problemer tilfredsstillende.
Derfor oplever vores kunder også, at ingen opgave principielt er for lille, og vi oplever at løse et par stykker af disse mindre ad-hoc-opgaver, før relationen begynder at udvikle sig.
Forudsigelighed, også økonomisk
Det er også noget andet, mange kender fra andre situationer, nemlig at det ofte er billigere at vedligeholde, end det er at skulle ud i den store reparation, når det er gået galt. Sådan er det også inden for IT.
Man er altid velkommen til at ringe når det brænder på, men i virkeligheden vil vi hellere ind i en fast relation, hvor vi holder øje med tingene og gør de små indsatser løbende, før de bliver til store, omkostningstunge problemer.
Det er noget nemmere at budgettere med en fast månedlig udgift, end at forudsige hvad det koster, den dag uheldet er ude!